- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- Twój fryzjer traci...
Każdy biznes przechodzi przez różne etapy. Nawet jeśli wystarczająco zaplanowaliśmy, musimy zawsze być świadomi dynamiki rynku i tego, jak może ona wpłynąć na naszą działalność, a tym samym na nasze dochody.
Żadna firma nie jest wolna od wielkiego strachu dla jej wspólników czy właścicieli: utraty pieniędzy. Konkretnie, salony kosmetyczne są rodzajem biznesu, który obejmuje wiele obszarów, a także oferuje wysoce intymny rodzaj usług, który musi dbać o osobistą uwagę, fachowość i jakość usług.
Ogólnie rzecz biorąc, niektóre z głównych problemów, które pojawiają się dla każdego przedsiębiorstwa, to utrata klientów, spadek sprzedaży netto i/lub brak kontroli między dochodami a wydatkami. Jest to jednak część procesu i musimy być zawsze czujni, aby strategicznie reagować na te okoliczności.
Jeśli uważasz, że Twój salon traci pieniądze lub Twój przepływ gotówki nie zachowuje się tak, jak powinien, może to być spowodowane jednym z poniższych powodów:
1. brak planowania strategicznego
Czy ostatnio dokonałeś przeglądu swoich celów rozwojowych? Co więcej, czy wyznaczyłeś je w konkretny i mierzalny sposób? Czy śledzisz wyniki oparte na tych celach? Pamiętaj, że aby jakikolwiek biznes działał, musisz wiedzieć, dokąd chcesz zmierzać, mieć jasno określony cel i pewne założenia wzrostu; z tego powodu okresowy przegląd misji, wizji, celów i ponowne przemyślenie strategii wzrostu jest niezbędne, aby poradzić sobie z ewentualnymi wahaniami na rynku i innymi zmiennymi.
Dostosowane oprogramowanie dla Twojego salonu może pozwolić Ci na śledzenie wskaźników KPI, które zdecydujesz się włączyć do raportów z zarządzania firmą. Dzięki temu będziesz miał pewność, że zastosujesz się do nich bez żadnych niedogodności.
2) Masz niewielką kontrolę i monitoring swoich przychodów, wydatków i zapasów.
Każda firma ma wydatki, owszem, ale pamiętaj, że Twoje wydatki nie mogą przekraczać przychodów. Szczególnie salony kosmetyczne ponoszą znaczne wydatki na produkty, które mają pokryć ich usługi (lakiery do paznokci, farby do włosów, szampony, odżywki, kremy i inne), więc poziom uwagi musi być jeszcze wyższy.
Jednym ze sposobów odpowiedzi na ten problem jest przede wszystkim dokładna kontrola zapasów poprzez oprogramowanie, gdzie można mieć nie tylko widoczność wszystkich zapasów, ale także kiedy je uzupełnić, aby lepiej nimi zarządzać. Również posiadanie scentralizowanej platformy, na której możesz zwizualizować wszystkie swoje płatności na koniec miesiąca, pozwoli Ci mieć bardziej kompleksowy pogląd na to, ile faktycznie możesz wydać na koszty stałe i zmienne, dostosowane do Twoich celów.
3. Zaniedbujesz swoich klientów i swoją grupę docelową.
Częstym problemem, który wywołuje spadek przychodów w firmie jest oczywiście utrata klientów. W tym celu poświęć chwilę i zadaj sobie pytanie: Czy dobrze znasz swoich klientów? Czy gwarantujesz im najlepsze doświadczenie w zakresie obsługi? Czy naprawdę wiesz, jak wygląda struktura Twojej społeczności, co preferują? Czy uwzględniłeś nowe trendy? Czy zmieniły się ich wzorce konsumpcji? Czy masz opracowaną strategię, która pomoże im zachować lojalność? Te pytania mogą pomóc Ci zobaczyć ten obraz wyraźniej.
Jeśli tracisz klientów, istnieją sposoby, aby to monitorować i naprawić: oprogramowanie dostosowane do funkcjonowania Twojego salonu pozwoli Ci nie tylko uzyskać miesięczne raporty dotyczące liczby umówionych i odwołanych spotkań - na przykład - ale także prowadzić scentralizowany rejestr ich danych w celu opracowania strategii follow-up i lojalności. Podobnie, jeśli Twoi klienci czują się komfortowo planując wizytę w Twoim salonie i mogą znaleźć ułatwienia płatnicze w tej samej platformie, niewątpliwie pomoże im to w uzyskaniu jak najlepszego doświadczenia w zakresie usług. Oczywiście nie zapominaj o oferowaniu wysokiej jakości usług.
4. Nie masz planu marketingowego
Zgodnie z poprzednim punktem, konieczne jest opracowanie planu marketingowego, który pozwoli Ci na budowanie lojalności z dotychczasowymi klientami i poszerzanie społeczności. Za pośrednictwem tego samego oprogramowania dostosowanego do potrzeb klienta, wykorzystaj jego funkcjonalność do scentralizowania informacji o klientach i wysyłania częstych ankiet satysfakcji, aby poznać wydajność swojej oferty wartości, lub wysyłania masowych kampanii marketingowych dostosowanych do Twoich celów.
Krótko mówiąc, powody, dla których możesz tracić pieniądze w swoim salonie, mogą wynikać z różnych czynników. Ważne jest jednak, abyś zidentyfikował, co jest odpowiedzialne za spadek przychodów, i abyś mógł się tym zająć strategicznie, polegając na narzędzia technologiczne które ułatwią Ci monitorowanie codziennych działań i pomogą zaprowadzić Twój biznes na miejsce, do którego aspirujesz na rynku.