img

Barber dzieli się swoimi najważniejszymi wskazówkami na TikTok i Instagram, jak przyciągnąć klientów.

Elliot Forbes @elliotforbes z Muehle Treatment Space w Soho postanowił doskonalić swoje umiejętności społeczne w sieci, korzystając z różnorodnych treści na TikTok i Instagramie. Lockdown dał mu czas i przestrzeń, których potrzebował, aby spojrzeć na swoje platformy w sposób strategiczny.

Historia Elliota

Elliot zajmuje się fryzjerstwem od czterech lat po porzuceniu kariery zawodowego golfisty na rzecz pracy mniej ryzykownej. "Uwielbiałem strzyc się, ale często nie byłem w stanie zrobić tego, co chciałem, więc postanowiłem na początku przejść szkolenie, aby lepiej to zrozumieć" - mówi Elliot.

Tak bardzo mu się to spodobało, że nie przestał. Początkowo Elliot korzystał z portali społecznościowych, aby śledzić innych fryzjerów, ale był zdezorientowany, jak korzystać z tych platform. Czy dzielił się swoją pracą, aby uzyskać polubienia od innych fryzjerów? Czy przyciągał klientów? W końcu Elliot postanowił skupić się na tym drugim.

Wskazówki Elliota dotyczące mediów społecznościowych

"Moje kanały społecznościowe polegają na oferowaniu wartości i rozrywki. Pokazuję, że mam wiedzę i umiejętności, którymi mogę się podzielić. Po prostu dostarczanie wartości w angażujący sposób. Zacząłem pisać posty na TikTok w zeszłym roku i w tym momencie dzieliłem się tymi samymi rzeczami na TikTok i Instagramie. Potem zrobiłem bilans i zacząłem patrzeć na kontekst platformy. IG jest bardziej kuratorski, a TikTok jest bardziej zabawny. Pozwala ci wyrazić siebie na różne sposoby" - wyjaśnia Elliot.

Po rozpoczęciu lockdownu kreatywność Elliota w zakresie treści eksplodowała. Obecnie ma on w domu studio, w którym integruje platformy i odpowiednio harmonizuje każdą z nich.

Elliot mówi: "Wiele z moich treści jest inspirowanych komentarzami i pytaniami, które dostaję za pośrednictwem portali społecznościowych. Wskakuję w trendy na TikTok, aby zdobyć widoki i mogę popychać ludzi na mój IG, jeśli chcą się z nami skontaktować, ponieważ na TikTok nie ma funkcji DM. Mam również "link w bio" i zachęcam ludzi do zadawania pytań. Stworzyłem zabawne TikTok'i, takie jak efekt głosowy Anchor Mana i Spidermana, a także udzieliłem wielu wskazówek i porad dotyczących stylizacji zarówno na IG, jak i TikTok'u."

Długoterminowo Elliot ma wielkie plany, ale wszystkie one są rzeczywiste. Elliot mówi: "Najlepszym sposobem na zarabianie w mediach społecznościowych jest używanie ich jako narzędzia do przyciągania klientów, którzy zarobią dla Ciebie pieniądze w prawdziwym świecie!".

Ten wywiad pierwotnie ukazał się w numerze 27 Modern Barber. Możesz przeczytać ten numer w całości tutaj.

Powiązane historie

Nowe zasady dotyczące zakrywania twarzy przez klientów

Jak postawić stopę w drzwiach branży

Kto pojawi się na Modern Barber Stage na Salon International 2020

Karolina

Redakcja steskal-gastro.pl

Zobacz również