- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Wykorzystaj cross-selling lub sprzedaż krzyżową jako sposób ...
Jeśli jesteś jednym z tych, którzy dokonują zakupu i kończą go uzupełniając o kolejne akcesoria, to znaczy, że byłeś częścią tej strategii sprzedaży, aby skłonić klienta do skonsumowania idealnego produktu plus wszystkich powiązanych elementów w ramach tej samej kategorii.
Poniżej opowiemy Wam o tym więcej:
Czym jest cross-selling?
Cross-selling (zwany również sprzedażą krzyżową) to technika, za pomocą której sprzedawca stara się zaoferować produkt, który jest komplementarny do tego, co klient zamierza skonsumować. Technika ta ma na celu zwiększenie przychodów firmy.
W ostatnich czasach dzięki wykorzystaniu internetu wzrosła sprzedaż krzyżowa, a tym samym zwiększyła się sprzedaż.
Podczas zakupów na stronach internetowych firmy często prowadzą rejestry nawyków lub preferencji swoich klientów. Dzięki temu wirtualny sklep może realizować swoje strategie cross-sellingowe przy kolejnych wizytach konsumenta.
Korzyści z cross-sellingu
-
Lojalność: Aby osiągnąć wyjątkowe doświadczenie zakupowe dla użytkowników, musimy znać ich gusta i wiedzieć, co im zaoferować.
Dlatego tak ważne jest badanie profilu każdego użytkownika i na tej podstawie oferowanie mu niezbędnych artykułów uzupełniających, dzięki czemu będzie miał poczucie, że firma bierze pod uwagę każde jego zainteresowanie. -
Utrzymujesz dobre relacje ze swoimi klientami: Jedną z zalet cross-sellingu jest to, że możesz wzmocnić więzi z każdym ze swoich klientów, z jednej strony oferujesz im produkt, który uzupełnia ich zakup, a z drugiej strony zapobiegasz spędzaniu przez nich większej ilości czasu na poszukiwaniu produktów w katalogu, czyli oszczędzasz ich czas i dajesz im to, czego szukają.
-
Uzyskujesz więcej informacji o grupie docelowej: tak jak w przypadku cross-sellingu, tak i w przypadku każdej innej strategii marketingowej, ważna jest ocena wyników i ich optymalizacja. Innymi słowy, im więcej sprzedaży, tym więcej danych uzyskasz i tym lepsze rozwiązania będziesz mógł zaoferować.
Rzeczy, których nigdy nie powinniśmy robić w procesie cross-sellingu
-
Oferowanie produktów bez znajomości klienta: Cross-selling bez wcześniejszej oceny profilu klienta lub bez znajomości jego nawyków może go natychmiast odstraszyć. Dlatego tak ważne jest, abyśmy chcąc dokonać sprzedaży, odnosili się do klienta; zawsze lepiej jest najpierw pytać, empatyzować, szczerze dbać o interes każdego klienta, a gdy już zapewnimy sobie sprzedaż, przejść do cross-sellingu.
-
Oferowanie zbyt wielu produktów: Ten błąd może prowadzić do zmęczenia i zdenerwowania klientów, dlatego aby uniknąć tego typu niedogodności, bez względu na to jak duży jest Twój katalog, po prostu bądź precyzyjny i nie oferuj więcej niż 5 pozycji w dodatkowym produkcie.
-
Sprzedaż produktów, którym brakuje jakości: Możesz skorzystać z tej taktyki, aby promować przedmioty, które są trudne do sprzedania na własną rękę, ale nigdy nie powinieneś sprzedawać lub oferować wadliwych przedmiotów lub przedmiotów, które naprawdę nie działają. Popełnienie tego błędu może skutkować utratą potencjalnych klientów.
Jakie są strategie, które można wdrożyć w cross-sellu
Aby wdrożyć strategię cross-sellingu, należy wziąć pod uwagę następujące kroki:
-
Wykorzystaj alternatywne kanały dystrybucji: w przypadku strategii sprzedaży możesz promować swoje produkty przez internet lub w fizycznym sklepie.
-
Oferuj produkty, które mają wartość: Produkt komplementarny, który zamierzasz zaoferować, musi pokrywać potrzebę klienta i stanowić dla niego wartość.
-
Poznaj wszystkie przedmioty lub usługi, które zamierzasz zaoferować: Niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, które pozycje będziesz oferować, a które będą uzupełnieniem innych.
-
Ustal cel: Celem strategii cross-sellingu jest wygenerowanie większej sprzedaży i zwiększenie zysków, dlatego musimy ustalić o ile chcemy zwiększyć sprzedaż, zyski i w jakim okresie czasu.
Przykłady technik cross-sellingowych
-
Clustering: Clustering odnosi się do faktu, że klienci odnoszą się do produktów, które są w ich zasięgu. Na przykład w supermarkecie można znaleźć popcorn obok różnych rodzajów napojów, czy to bezalkoholowych, czy cukierków.
-
Technika pakietowa: Ta technika cross-sellingu jest najbardziej rozpowszechniona. Jeśli chcesz, aby dwa produkty były kupowane razem, musisz je sprzedawać razem. Zazwyczaj cena jest obniżona przy zakupie obu produktów. Na przykład sprzedajesz suszarkę do włosów i sprzedajesz razem z nią ochraniacz termiczny.
-
Partnerstwa: Ta technika pomoże Ci poznać klienta i to, jakie są jego zainteresowania. Ta wiedza pomoże Ci zaoferować produkty powiązane. Należy wyjaśnić, że jeśli posiadamy sklep internetowy, to najlepiej odnosić produkty indywidualnie, a nie ogólnie. Automatyczne rekomendacje są udzielane na podstawie doświadczeń zakupowych innych klientów dotyczących tego samego produktu. Na przykład, jeśli ktoś kupuje telefon komórkowy, zaoferuj mu przenośny klakson.
W skrócie, istnieje wiele sposobów na cross-sell i zwiększenie przychodów firmy, a także jest to niezawodna strategia poprawy doświadczenia zakupowego dla wszystkich klientów i zapewnienia lepszej kontroli w Twojej firmie.
Artykuły powiązane
1) Wszystko, czego potrzebujesz, aby wykorzystać Instagram dla swojego biznesu.
2. Przykłady broszur i jak je zaprojektować w atrakcyjny sposób.