img

3 powody, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim salonie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. 3 powody, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim ...

Pinterest to jedna z najpopularniejszych obecnie sieci społecznościowych. Coraz więcej firm włącza tę platformę do swojej strategii marketingu cyfrowego, dzięki jej przyjaznemu interfejsowi, dużemu zasięgowi i wszechstronności.

Obecnie Pinterest ma dużą społeczność użytkowników i kilka cech szczególnych, które czynią go idealnym portalem społecznościowym dla biznesu takiego jak salony kosmetyczne. Nie dość, że jest to platforma, która prężnie się rozwija, a jej funkcjonalności dają ogromną siłę przebicia, to jej społeczność charakteryzuje się tym, że posiada głównie użytkowniczki o szerokim i ciekawym przedziale wiekowym: od 30 do 49 lat. To także sieć, która posiada przyjazny i prosty interfejs, idealny do przyciągnięcia Twojej grupy docelowej, która skuteczniej reaguje na treści wizualne.

W ten sposób Pinterest jest bardzo przydatną platformą dla wielu firm, szczególnie dla tych zorientowanych na świat mody i urody ze względu na głównie kobiecą publiczność.
Oto 3 najlepsze powody, dla których powinieneś włączyć Pinterest do strategii marketingu cyfrowego swojego salonu:

1. napędza ruch w sieci i generuje duży zasięg.

Jeśli Twój salon ma stronę internetową, która funkcjonuje jako e-commerce do sprzedaży Twoich produktów lub usług, lub używasz tego medium do zarządzania spotkaniami i rezerwacjami online, Pinterest jest idealną platformą do zwiększenia ruchu użytkowników na Twojej stronie internetowej na poziomie SEO i uczynienia Twojej firmy znaną.

Jedną z jego funkcji jest to, że umożliwia powiązanie swoich pinów (publikacji) ze stroną internetową, czy to z innym posiadanym profilem społecznościowym, z blogiem, czy ze stroną firmową. Każdy pin zapisuje źródłowy adres internetowy, więc gdy użytkownicy natrafią na Twój post, mogą łatwiej dotrzeć do strony, na którą chcesz przekierować, a tym samym wygenerować większy ruch.

Ta funkcjonalność nie tylko pomaga Ci rozwijać się jako firma, ale także pomaga Ci dotrzeć do nowych klientów, co może przełożyć się na niezliczone korzyści
dla Twojego salonu w średniej i długiej
perspektywie.
Jest to w skrócie sposób, w jaki Twoja grupa docelowa może łatwiej dotrzeć do Twojej oferty produktów i usług.

2. wyszukiwarka wizualna z treścią, która trwa w czasie

Pinterest działa jak wyszukiwarka wizualna. Platforma ta gromadzi, poprzez obrazy, najnowsze trendy w takich tematach jak projektowanie, fotografia, dekoracja, moda i oczywiście uroda i pielęgnacja osobista: między innymi makijaż, fryzury, manicure i pedicure. W tym sensie jest to platforma, z której można skorzystać, aby publikować na temat tych aktualnych trendów i stopniowo stać się profilem odniesienia dla pomysłów w dziedzinie urody i pielęgnacji kobiet. Podobnie, zamieszczając pomysły lub trendy, możesz kreatywnie promować nowe usługi lub produkty bez uciekania się do tradycyjnych form marketingu.

Również treści zamieszczane na Pintereście nie podlegają chronologicznemu algorytmowi jak na innych portalach społecznościowych. Czyli nie ma znaczenia, czy Twój pin został opublikowany kilka godzin temu, czy kilka tygodni temu, bo jeśli Twoja publikacja spełnia elementy wizualne, których szuka Twoja społeczność i ma wsparcie słów kluczowych, to zostanie znaleziona w każdej chwili.

W tym sensie pamiętaj, aby w swoich pinach zawrzeć atrakcyjne, czyste i przyciągające wzrok obrazy, dostosowane do trendów, których poszukuje Twoja społeczność, nie zapominając o swojej tożsamości korporacyjnej.

3. Budowanie zaufania, wiarygodności i tożsamości marki

Jak już wspomnieliśmy, wykorzystanie zasobów wizualnych poprzez obrazy jest głównym atrybutem tej platformy. W tym sensie Pinterest jest idealny, aby przyciągnąć Twoją grupę docelową poprzez ich zainteresowania i styl życia, ponieważ te obrazy będą odzwierciedlać ten trend i ten wspólny gust, który mają.

Na przykład, zamieszczając pin o 10 modnych fryzurach dla panien młodych lub dzieląc się 5 kreatywnymi pomysłami na to, jak pomalować paznokcie w domu, podchodzisz do swojej społeczności z bardziej ludzkiego i przyjaznego punktu widzenia, co pozwoli jej zbudować lojalność i wygenerować ważną wiarygodność i tożsamość marki.

Krótko mówiąc, jest mnóstwo powodów, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim salonie. Wykorzystaj jego wizualny wpływ i użyj tej platformy jako okna dla twojej społeczności, aby poznać cię i ustanowić cię jako punkt odniesienia w ich stylu życia, gustach i najnowszych trendach.

Karolina

Redakcja steskal-gastro.pl

Zobacz również