- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Co to jest i jak pomaga ...
Prowadzenie swojego salonu może być stresujące. Tak, ponieważ martwienie się o finanse, pracowników, umowy, dostawców i klientów może być przytłaczające, jeśli nie masz solidnych struktur organizacyjnych.
Jednak rozwój technologii sprzyja powstawaniu narzędzi, które ułatwiają te zadania, czyniąc z Twojej firmy silnego i wyrafinowanego konkurenta. Dowiedz się tutaj, jakie są główne cechy oprogramowania dla salonów kosmetycznych i dlaczego są one świetną alternatywą, aby ułatwić pracę i pobudzić swój biznes.
Co to jest?
Oprogramowanie dla salonów kosmetycznych to połączenie dwóch różnych typów narzędzi: systemów ERP, czyli Enterprise Resource Planning, oraz CRM, czyli Customer Relationship Management.
Funkcjonalność systemów ERP pozwala kontrolować i znać w czasie rzeczywistym stan umów, przepływów pieniężnych, zapasów i usług świadczonych w salonie, aby utrzymać bardziej uporządkowane i zaplanowane zarządzanie firmą.
Wiedza o tym, które usługi są najbardziej pożądane przez klientów lub w jakich dniach jest zazwyczaj najwięcej rezerwacji, pozwala skupić zasoby i wysiłki firmy tam, gdzie są one najbardziej potrzebne.
Z drugiej strony, funkcje CRM tego oprogramowania ułatwiają gromadzenie i kompilację danych osobowych i preferencji każdego klienta, sprzyjając relacjom i lojalności klientów.
Kontrola leczenia
Posiadanie jasności co do tego, jakie procedury powinny być wykonywane i kto jest odpowiedzialny za ich wykonywanie w stosunku do każdego klienta jest aspektem, który może pomóc w optymalizacji zasobów firmy i uzyskaniu większych zysków. Posiadanie jasności co do zasobów potrzebnych do zaspokojenia zabiegów centrum estetycznego jest niezbędne do ustanowienia nowych zasad zatrudniania pracowników, jak również pomaga lepiej zorganizować harmonogramy pracowników.
Z drugiej strony, posiadanie jasności co do tego, które usługi są najbardziej i najmniej pożądane przez klientów, pozwala zarządzać gamą zabiegów, opracowując nowe strategie, które zwiększają najbardziej udane aspekty i wzmacniają najsłabsze zabiegi.
Wzmocnić punktualność
Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami pozwala na stworzenie uporządkowanego harmonogramu spotkań, co pomaga w skuteczniejszych mechanizmach kontaktu i potwierdzania sesji. Lepszy porządek w Twojej firmie przekłada się na lepiej poinformowanych klientów, którzy przestrzegają swoich harmonogramów i ustalonych terminów.
Lojalność
Jedna z głównych zalet funkcjonalności CRM tych systemów oprogramowania związana jest z identyfikacją i zaangażowaniem, jakie klienci odczuwają wobec firmy. Dzieje się tak dlatego, że systemy te zapamiętują preferencje każdego klienta, sposoby płatności, poprzednie zabiegi, a także dane osobowe.
Doświadczenie klienta jest bardziej spersonalizowane i wygodne, co poprawia postrzeganie firmy przez klienta i zwiększa wskaźniki lojalności.
Marketing
Strategie marketingowe Twojej firmy mogą zostać odwrócone dzięki wdrożeniu oprogramowania dla salonów kosmetycznych. Możliwość nawiązania bardziej owocnych i efektywnych kanałów komunikacji z klientami, wysyłania promocji za pomocą mass mailingu oraz prowadzenia badań satysfakcji, pomaga pozycjonować nazwę firmy, czyniąc ją bardziej konkurencyjną.
Ponadto optymalizacja strategii marketingowych poprzez skupienie kampanii na docelowych odbiorcach zwiększa współczynniki konwersji i przykuwa uwagę potencjalnych nowych klientów, a wszystko to dzięki wdrożeniu tego oprogramowania.